Sök vård
Du kommer till oss genom en remiss från annan vårdgivare, exempelvis din vårdcentral.
Du kan också göra en egenanmälan till oss. Ring oss så berättar vi mer eller logga in på Mina sidor hos 1177.
WeMind Helsingborg - 1177
Vid receptförnyelse och dylikt kan du skriva till oss via 1177 e-tjänster.
Om du har lite mer komplicerade medicinska frågor kan du ringa till vår rådgivning för att prata med en sjuksköterska på
042 - 36 40 50, knappval 3. Telefonslussen har öppet mellan 08:00-10:45.
Tänk på att receptionen ej kan hantera ärenden gällande medicin, akuttid och tidigare kontakt med läkare. Då får ni ringa till rådgivningen.
Stöd för patienter och anhöriga/närstående
Behöver du som patient eller anhörig extra stöd eller vill ha mer kunskap? Nedan finns kontaktinformation till olika stödnummer och föreningar för patienter och anhöriga.
Nedre Nytorgsgatan 13
252 26 Helsingborg
Måndag–Fredag 08:00–16:00
LUNCHSTÄNGT 11:45-12:45
Onsdagar har vi Arbetsplatsträff
och öppnar 09:15.
Telefontid 08:00–14:00
042 - 36 40 50
Knappval 1: Avbokning - 24/7
Knappval 2: Reception - 8-14
Knappval 3: Rådgivning - 8-10:45
Telefonslussen öppnar 08.00
Receptionen ringer upp mellan 8-14
Rådgivningen ringer upp mellan 9-11
helsingborg@wemind.se
OBS! Ingen hantering av
personuppgifter via denna e-post!
Nyheter Wemind Helsingborg
Helgdagar 2024 som mottagningen håller stängt!
Tisdag 24 December - Julafton
Onsdag 25 December - Juldagen
Torsdag 26 December - Annandag jul
Tisdag 31 December - Nyårsafton
Onsdag 1 Januari 2025 - Nyårsdagen
Kontaktpersoner
Verksamhetschef
Åsa Stadell
OBS! Skicka inte dina personuppgifter via e-post. För specifika frågor kring din vård kontakta oss på våra telefontider eller Mina sidor på 1177 E-tjänster. Detta gäller även önskemål om av- och ombokning av tider. För akuta ärenden, kontakta oss per telefon under våra ordinarie öppettider, övriga tider hänvisar vi till lokal psykiatrisk akutmottagning.
Hjälp oss att bli bättre!
Vi på WeMind strävar hela tiden efter att ge bästa möjliga vård och utvecklas så att vi blir ännu bättre. För att kunna göra detta är dina åsikter som patient viktiga för oss.
Vi har ett samarbete med brukarorganisationen NSPH och deras representant Martina Hägerklint finns på plats på mottagningen en dag i veckan, torsdagar mellan kl 8:30-16:30. Om du har tankar om bemötandet, innehåll i vården eller förbättringsförslag är du välkommen att kontakta henne. Dina synpunkter förmedlas anonymt till mottagningens verksamhetschef. Det går även bra att ringa eller skicka e-post till henne.
Martina Hägerklint
martina@nsphskane.se
072-973 59 15